Meer dan 2.000.000 onderdelen14 dagen retourgarantie
BMW onderdeelnummer nodig? Klik hier

BMW R 60/5

4895

In 1969 had BMW rigoureuze maatregelen genomen om te kunnen concurreren met de opkomende Italiaanse en vooral Japanse merken. De /5-serie verving de "Vollschwingen BMW's" . De R 60/5 ,had een geheel vernieuwd frame, die veel weg had van het Norton Featherbed frame en telescoopvorken. Ook motorisch waren er flinke vernieuwingen doorgevoerd. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. 

Onze leuke R 60/5 heeft nog een beetje "TLC" nodig, maar heeft potentieel om een echte parel te worden. De knipperlichten achteraan zijn origineel van aluminium.

Brandstof
Benzine
Kleur
Blauw
Bouwjaar
1971
Staat
Redelijk
Voertuigsoort
CLASSIC
Gewicht
190 kg
Motorinhoud
599 cm³
Vermogen
30 kW
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5
  • BMW R 60/5

Informatie aanvragen

Anderen bekeken ook